Головне управління ДФС у Чернівецькій області

Платники  Чернівецької області сплатили до зведеного бюджету понад 1 млрд. 587 млн. грн. податкових надходжень

Інформуючи про стан виконання показників начальник Головного управління ДФС у Чернівецькій області Віталія Шпака відзначає, що впродовж січня – квітня 2018 року обсяг надходжень податкових платежів доЗведеного бюджету складає 1 млрд. 587 млн. грн. Така сума перевищує аналогічну сплату у 2018 році на 253,0,3 млн. грн. Індикативний показник ДФС України виконано на 107,2 відсотки, або додатково надійшло 106,7 млн. грн. Зокрема, лише у квітні  до бюджетів усіх рівнів зібрано понад 138,9 млн. грн. платежів.

За словами Віталія Петровича надходженння у порівнянні з аналогічним періодом минулого року зросли за всіма бюджетоформуючими податками як до державного так і до місцевих бюджетів. Це вкотре підтверджує, що більшість підприємництва краю сумлінно сплачує податки, при цьому розуміючи, що лише завдяки їхній свідомій позиції держава зможе розвивати та утримувати соціальну сферу  й армію

При цьому, до Державного бюджету за січень-квітень надійшло майже  622,6 млн. грн., що на 78,6 млн.грн. більше ніж за відповідний період минулого року. За даними аналізу, основними джерелами поповнення державної казни у січні – квітні 2019 року були: податок на додану вартість, якого сплачено 234,5 млн. грн., податок на доходи фізичних осіб – 216,2 млн.грн., податок на прибуток – 76,3 млн. грн.  та військовий збір – майже 65,4 млн. грн.

Платники м. Чернівці до Державного бюджету сплатили  – 348,1 млн. грн. Цифри надходжень податків до державного бюджету у розрізі районів наступні: Вижницький район – 27,8 млн.грн.; Герцаївський – 9,8 млн. грн.; Глибоцький  – 28,7 млн. грн.; Заставнівський – 31,3 млн. грн.; Кельменецький – 12,6 млн. грн.; Кіцманський – 32,0 млн. грн.; Новоселицький – 24,6 млн.грн.; Путильський – 10,6 млн.грн.; Сокирянський – 17,0 млн.грн.; Сторожинецький – 36,8 млн. грн.; Хотинський – 18,5 млн. грн.; м. Новодністровськ – 20,1 млн. грн.

Варто зауважити, що від загальних надходжень понад 60,7  відсотків  спрямовано на розвиток місцевих громад області. Дохідну частину місцевих бюджетів з початку року поповнено на 964,7 млн. грн. Приріст надходжень до відповідного періоду минулого року складає 22,1 відсоток, що в сумарному вигляді перевищує 174,4 млн. грн.

Найбільша питома вага надходжень місцевого бюджету припадає на податок на доходи фізичних осіб, якого сплачено 624,2 млн.  грн. Ця сума у порівнянні з торішніми надходженнями зросла на 124,7 млн. грн.

У фіскальному відомстві підкреслюють – динаміка надходжень позитивна і щодо інших податків до місцевих бюджетів. Надходження плати за землю – 102,3 млн. грн., (+14,9 млн. грн.). Єдиного податку – майже 158,6 млн. грн., (+30,7 млн. грн.).

Згідно оперативних даних бюджети місцевих громад отримали податків у таких сумах: м. Чернівці – 552,4 млн. грн. Вижницького району – 39,3 млн.грн.; Герцаївського – 15,8 млн. грн.; Глибоцького  – 44,8 млн. грн.; Заставнівського – 29,9 млн. грн.; Кельменецького – 27,8 млн. грн.; Кіцманського – 49,9 млн. грн.; Новоселицького – 47,1 млн. грн.; Путильського – 18,3 млн.. грн.; Сокирянського – 30,1 млн. грн.; Сторожинецького – 53,5 млн. грн.; Хотинський – 33,5 млн. грн.; м. Новодністровськ – 21,1 млн. грн.

 

ЗІР на веб – порталі ДФС консультує платників податків

У Головному управлінні ДФС у Чернівецькій області інформують, що кожен платник податків в режимі online може дізнатися офіційну позицію ДФС з найактуальніших питань оподаткування.
Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (ЗІР) сучасний та зручний електронний сервіс ДФС, що постійно систематизується для оптимального сприйняття та актуалізується відповідно до потреб платників.

Інформаційне наповнення ЗІР здійснюється на підставі функціональних повноважень ДФС, з урахуванням результатів всебічного аналізу інформації про потреби клієнтів, які звертаються до Контакт-центру (щорічно понад 1 млн. звернень) та з метою мінімізації витрат часу представників бізнесу на спілкування з державою.

ЗІР наповнюється інформацією, яка містить загальну позицію ДФС із застосуванням норм податкового, митного та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на ДФС, без врахування особливостей конкретного платника податків та специфіки конкретних ситуацій та не є податковою консультацією в розумінні глави 3 «Податкова консультація» Податкового кодексу України (далі – Кодекс) і не спричиняє правових наслідків, передбачених ст. 53 Кодексу.

Функціонал ресурсу забезпечує можливість пошуку інформації по певному податку, напряму діяльності, в т.ч. з використанням ключових слів, шляхом перегляду за певні періоди інформації, при цьому не лише по запитаннях-відповідях, розміщених в Базі знань, але і по відповідях на письмові звернення, які були надані з використання Бази знань, назвах нормативних та інформаційних документів, а в перспективі запровадження інтерактивних посилань на взаємопов’язані документи

Цим сервісом можуть скористуватися не лише досвідчені фахівці бухгалтерських та фінансових служб підприємств, а й підприємці-початківці.

Нагадуємо, що ЗІР розміщений на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням: «Загальнодоступний інформаційно – довідковий ресурс», або за електронною адресою: http://zir.sfs.gov.ua.

 

 

ДФС Буковина: запитання від платника

Чи має право на пільгу зі сплати земельного податку ФО, яка не оформила відповідно до законодавства право власності на землю, проте набула це право відповідно до рішення органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування чи відповідно до цивільно-правових угод?

Земельні відносини в Україні регулюються Земельним кодексом України від 25 жовтня 2001 року № 2768-III зі змінами та доповненнями (далі – ЗКУ), а справляння плати за землю – Податковим кодексом України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ).

Підпунктом 14.1.147 п. 14.1 ст. 14 ПКУ встановлено, що плата за землю – обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності. Відповідно до ст. 206 ЗКУ використання землі в Україні є платним. Згідно зі ст. 269 ПКУ платниками податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі. Статтею 270 ПКУ визначено, що об’єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні, та земельні частки (паї), які перебувають у власності. Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру (п. 286.1 ст. 286 ПКУ).Щодо пільг зі сплати земельного податку, то відповідно до п. 281.1 ст. 281 ПКУ від сплати податку звільняються такі категорії громадян: інваліди першої і другої групи; фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років; пенсіонери (за віком); ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України від 22 жовтня 1993 року № 3551-XII «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»; фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Пунктом 281.2 ст. 281 ПКУ встановлено, що звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для відповідної категорії фізичних осіб п. 281.1 ст. 281 ПКУ, поширюється на земельні ділянки за кожним видом використання у межах граничних норм, а саме: для ведення особистого селянського господарства – у розмірі не більш як 2 гектари; для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах – не більш як 0,25 гектара, в селищах – не більш як 0,15 гектара, в містах – не більш як 0,10 гектара; для індивідуального дачного будівництва – не більш як 0,10 гектара; для будівництва індивідуальних гаражів – не більш як 0,01 гектара; для ведення садівництва – не більш як 0,12 гектара.

Враховуючи зазначене, фізичній особі, яка не оформила відповідно до законодавства право власності або право користування землею, проте набула це право відповідно до рішення органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування або відповідно до цивільно-правових угод та відноситься до категорії осіб, що мають право на пільги щодо сплати земельного податку і використовує земельну дiлянку за видом використання в межах граничних норм, зазначених в ст. 281 ПКУ, надано право на звiльнення вiд сплати земельного податку.

 

Продаємо вирощену на власній земельній ділянці сільськогосподарську продукцію: особливості оподаткування

У Головному управлінні ДФС у Чернівецькій області роз’яснюють, що відповідно до п.п.165.1.24 п.165.1 ст.165 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) не оподатковуються доходи, отримані від продажу власної сільськогосподарської продукції, що вирощена, відгодована, виловлена, зібрана, виготовлена, вироблена, оброблена та/або перероблена безпосередньо фізичною особою на земельних ділянках, наданих їй для ведення:

садівництва та/або для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибні ділянки) та/або для індивідуального дачного будівництва. При цьому, якщо власник сільськогосподарської продукції має ще земельні частки (паї), виділені в натурі (на місцевості), але не використовує їх (здає в оренду або обслуговує), отримані ним доходи від продажу сільськогосподарської продукції не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу;

особистого селянського господарства та/або земельні частки (паї), виділені в натурі (на місцевості), сукупний розмір яких не перевищує 2 гектари. При цьому розмір земельних ділянок, зазначених в абзаці другому цього підпункту, а також розмір виділених в натурі (на місцевості) земельних часток (паїв), які не використовуються (здаються в оренду, обслуговуються), не враховуються.

Якщо розмір земельних ділянок перевищує 2 гектари, дохід від продажу сільськогосподарської продукції підлягає оподаткуванню на загальних підставах.

Підставою для невключення до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку доходів, отриманих від продажу власної сільськогосподарської продукції, що вирощена, відгодована, виловлена, зібрана, виготовлена, оброблена та/або перероблена безпосередньо фізичною особою на земельних ділянках є наявність у такої фізичної особи довідки за формою №3-ДФ.

При продажу сільськогосподарської продукції (крім продукції тваринництва) її власник має подати податковому агенту копію такої довідки. Оригінал довідки зберігається у власника продукції.

Довідка видається сільською, селищною, міською радою або радою об’єднаних територіальних громад, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, за місцем податкової адреси (місцем проживання) платника податку протягом п’яти робочих днів з дня отримання відповідною радою письмової заяви про видачу такої довідки.

 Довідка видається строком на п’ять років. Оригінал довідки повинен зберігатись у власника сільськогосподарської продукції протягом строку позовної давності з дати її закінчення.

Якщо при продажу фізичною особою власної сільськогосподарської продукції (крім продукції тваринництва) умови п.п.165.1.24 п.165.1 ст.165 ПКУ не виконуються, то сума доходу, отриманого від такого продажу, включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку та оподатковується на загальних підставах. При цьому такий платник податків зобов’язаний подати податкову декларацію про майновий стан і доходи за наслідками звітного податкового року, а також сплатити податок з таких доходів (п.п.168.2.1 п.168.2 ст.168 ПКУ).