Головне управління ДФС у Чернівецькій області

За третій квартал 2019 року ЄСВ необхідно сплатити на нові рахунки та не пізніше   18 жовтня

У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області наголошують, що платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (ЄСВ) є, зокрема, фізичні особи – підприємці, в тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування (єдиний податок).

Базою нарахування ЄСВ для підприємців є суми, що визначаються такими платниками самостійно для себе, але не більше максимальної величини бази нарахування ЄСВ.

При цьому сума ЄСВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску (в 2019 році – 918,06 грн.).

Підприємці сплачують ЄСВ, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується ЄСВ.

Також, можна сплачувати ЄСВ у вигляді авансового платежу в розмірі, який самостійно визначили, до 20 числа кожного місяця поточного кварталу.

При цьому суми ЄСВ, сплачені у вигляді авансових платежів, ураховуються платником при остаточному розрахунку, який здійснюється ним за календарний квартал до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується ЄСВ.

Отже, граничний термін сплати ЄСВ для підприємців 19 число місяця, що настає за кварталом, за який сплачується ЄСВ.

У разі якщо останній день строків сплати єдиного внеску припадає на вихідний або святковий день, останнім днем таких строків сплати єдиного внеску вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем.

Зазначена норма передбачена п. 4 ч. 1 ст. 4п. 3 ч. 1 ст. 7абз. 3 ч. 8 ст. 9, ст. 25 Закону України від 08.07.2010 р. №2464-VІ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».

Крім того, у податковому відомстві Буковини акцентують увагу платників податків, з 1 жовтня 2019 року діють нові міжнародні номери рахунків для сплати ЄСВ. Реквізити нових рахунків розміщені на субсайті територіальних органів ДПС у Чернівецькій області (https://www.tax.gov.ua/) у рубриці «Бюджетні рахунки».

 

Довідку про відсутність податкової заборгованості  можна отримати в паперовому та електронному вигляді

У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області нагадують платникам податків,  довідка про відсутність заборгованості з податків, зборів і платежів до бюджету, що контролюються органами державної податкової служби (далі – Довідка), видається за основним місцем обліку платника податків, який звертається за наданням послуги, безоплатно на підставі заяви про видачу довідки.

Щоб отримати Довідку, подають Заяву,  форма якої міститься в додатку 2 до Порядку № 733. Подати Заяву і потім отримати Довідку платник може на вибір або в паперовій, або в електронній формі (п. 3 Порядку № 733). Спосіб отримання Довідки вказується платником податків у заяві.

У заяві на отримання Довідки платник податків зазначає нормативно-правовий акт, положеннями якого визначено необхідність підтвердження відсутності у платника податків податкового боргу, що оформлюється довідкою, яка надається податковим органом та зазначає найменування підприємства (установи, організації) до якого (якої) довідку  буде подано платником податку.

Строк розгляду заяви платника податків та видачі Довідки або направлення відмови в її наданні становить п’ять робочих днів з дня отримання такої заяви.

Згідно з формою Довідки в ній зазначається строк її дії, який становить 10 календарних днів від дня реєстрації такої довідки в контролюючому органі. Строк, протягом якого Довідка може бути видана, має відповідати визначеному в ній строку дії. Якщо платник податків не звернувся за отриманням Довідки протягом строку її дії, вона підшивається до справи платника податків.

За наявності у платника податків податкового боргу податковим органом готується лист платнику податків (у довільній формі) з вмотивованою відмовою щодо видачі Довідки, який надсилається на адресу платника податків.

Зазначена норма визначена «Порядком видачі довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами доходів і зборів», затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2018 № 733.

Платникам податків, які подають звітність в електронній формі, надання Довідки може здійснюватися засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог закону щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису (абзац третій п. 7 Порядку).

Отримання платником Довідки в електронній формі реалізовано через приватну частину Електронного кабінету, розміщеного на офіційному веб-порталі ДПС України за посиланням: https://cabinet.tax.gov.ua/.

Вхід до приватної частини Електронного кабінету здійснюється виключно після ідентифікації особи із використанням електронного цифрового підпису.

Функціонал надає можливість заповнити і подати заяву в електронній формі та отримати в електронній формі один з документів: Довідку або лист-відмову.

Переглянути видану платнику електронну Довідку у відкритій частині (вхід до якої не потребує ідентифікації) Електронного кабінету (https://cabinet.sfs.gov.ua/registers/debit), зацікавлений орган/суб’єкт може шляхом введення податкового номера платника (код за ЄДРПОУ/РНОКПП) та реквізитів довідки (дати і номеру).