Головне управління ДПС у Чернівецькій області

Торік понад 14 тисяч буковинців отримали власний податковий номер

У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області інформують, що повний спектр адміністративних, консультаційних, інформаційних послуг, прийом звітності, вхідної кореспонденції можна отримати у всіх ЦОПах, що функціонують у всіх територіальних управліннях. Наразі при податковому відомстві області діють 13 таких центрів.

Найпопулярнішою послугою для відвідувачів – видача картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків. Отримання довідки про присвоєння реєстраційного номеру облікової картки платника податків – процедура безкоштовна

За інформацією відділу податкових сервісів на початок січня 2020 року в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків зареєстровано понад  880172 буковинців. Торік реєстр поповнили 14058 громадян та 525 іноземних громадян. 24576 громадян зверталися до податкової служби для внесення змін до реєстраційних даних.

У відомстві зазначають, певна категорія громадян, зокрема через свої релігійні та інші переконання, відмовляється від присвоєння їм номера облікової картки платника податків. Для таких громадян в ДРФО створено окремий реєстр, в якому громадяни обліковуються за прізвищем, ім’ям, по батькові та серією і номером паспорту. Відтак,  кількість осіб, які зареєстровані в окремому реєстрі склала понад 12612 громадян. Таким громадянам ставиться відмітка про наявність у них права здійснювати будь – які платежі за серією та номером паспорта.

Податківці наголошують, реєстраційні номери, що надаються фізичним особам (як резидентам, так і нерезидентам) зберігаються за ними протягом усього їх життя та у разі отримання такими особами іншого громадянства чи зміни громадянства не підлягають скасуванню та заміні, за винятком якщо після видачі облікової картки фізичної особи – платника податків встановлені порушення чи неточності при формуванні реєстраційних номерів.

Буковинцям слід знати, у разі втрати (зіпсування) документа, що засвідчує реєстрацію в Державному реєстрі, фізичній особі, з метою отримання такого документа необхідно звернутися до контролюючого органу за місцем проживання або за місцем отримання доходів, або за місцезнаходженням іншого об’єкта оподаткування та пред’явити паспортний документ, який містить прізвище, ім’я, по батькові, дату народження, місце народження, місце проживання (країна, область, район, населений пункт). Отримати його дублікат громадянин може одразу ж при пред’явленні паспорта.

У разі, якщо необхідно внести зміни, наприклад у разі зміни прізвища, імені, або адреси, то реєстраційний номер залишається незмінним, – змінюється лише нові дані на бланку. У такому випадку громадянину необхідно звернутися до фіскальної служби з оригіналом паспорта (зі зміненим прізвищем, іменем, або ж адресою) та заповнити форму 5 ДР (внесення змін персональних даних).

Для отримання номера облікової картки неповнолітнім заповнити заяву може один із батьків при наявності свідоцтва про народження дитини та власного паспорта, що посвідчує його особу. Довідку (вперше, на дитину, або зі змінами) можна безкоштовно отримати у фіскальній службі упродовж п’яти робочих днів.  

Адреси, режим роботи ЦОПів та повний перелік усіх адміністративних послуг, які надаються територіальними органами ДПС у Чернівецькій області розміщені на офіційному порталі за посиланням: https://cv.tax.gov.ua/okremi-storinki/tsentri-obslugovuvannya-platnikiv-poda/

 

Податківці будуть інформувати платників про законодавчі зміни

У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області повідомляють, що для безкоштовного отримання на електронну адресу повідомлень про зміни в законодавстві, контроль за додержанням якого покладено на Державну податкову службу України необхідно направити електронний лист на електронну адресу: idd@tax.gov.ua з обов’язковим зазначенням в полі «Тема»: 6011.

Також у відомстві рекомендують для отримання роз’яснень та відповідей на запитання використовувати інформацію Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу http://zir.tax.gov.ua/main.

 

Декларування – 2020: запитання про уникнення подвійного оподаткування

Який порядок подання нерезидентом довідки, яка підтверджує, що нерезидент є резидентом країни, з якою укладено міжнародний договір та протягом якого терміну дійсна така довідка?

Відповідно до п. 103.1 ст. 103 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) застосування правил міжнародного договору України здійснюється шляхом звільнення від оподаткування доходів із джерелом їх походження з України, зменшення ставки податку або шляхом повернення різниці між сплаченою сумою податку і сумою, яку нерезиденту необхідно сплатити відповідно до міжнародного договору України.

Підставою для звільнення (зменшення) від оподаткування доходів із джерелом їх походження з України є подання нерезидентом особі (податковому агенту), яка виплачує йому доходи, довідки (або її нотаріально засвідченої копії), яка підтверджує, що нерезидент є резидентом країни, з якою укладено міжнародний договір України (далі – довідка), а також інших документів, якщо це передбачено міжнародним договором України (п. 103.4 ст. 103 ПКУ).

Довідка видається компетентним (уповноваженим) органом відповідної країни, визначеним міжнародним договором України, за формою, затвердженою згідно із законодавством відповідної країни, і повинна бути належним чином легалізована, перекладена відповідно до законодавства України (п. 103.5 ст. 103 ПКУ).

Тобто зазначена довідка користується доказовою силою офіційних документів на території України за умови:

– її легалізації, тобто процедури, що застосовується дипломатичними або консульськими агентами країни, на території якої документ має бути представлений, для посвідчення автентичності підпису, якості, в якій виступала особа, що підписала документ, та, у відповідному випадку, автентичності відбитку печатки або штампу, якими скріплено документ; або – засвідчення штампом апостиль, якщо вони складені на території держав-учасниць Гаазької Конвенції, що скасовує вимогу легалізації іноземних офіційних документів, 1961 року; або – наявності міжнародних договорів про правову допомогу, згідно з положеннями яких офіційні документи іноземних держав-партнерів, зокрема, сертифікати резиденції компетентних податкових органів, приймаються без будь-якого підтвердження (без консульської легалізації та відповідно без апостиля).

У разі потреби така довідка може бути затребувана у нерезидента особою, яка виплачує йому доходи, або контролюючим органом під час розгляду питання про повернення сум надміру сплачених грошових зобов’язань на іншу дату, що передує даті виплати доходів.

У разі потреби особа, яка виплачує доходи нерезидентові, може звернутися до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) щодо здійснення центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну фінансову політику, запиту до компетентного органу країни, з якою укладено міжнародний договір України, про підтвердження зазначеної у довідці інформації (п. 103.6 ст. 103 ПКУ).

Особа, яка виплачує доходи нерезидентові у звітному (податковому) році, у разі подання нерезидентом довідки з інформацією за попередній звітний податковий період (рік) може застосувати правила міжнародного договору України, зокрема, щодо звільнення (зменшення) від оподаткування, у звітному (податковому) році з отриманням довідки після закінчення звітного (податкового) року (п. 103.8 ст. 103 ПКУ).

Отже, довідка дійсна в межах календарного року, в якому вона видана. У разі неподання нерезидентом довідки, яка підтверджує, що нерезидент є резидентом країни, з якою укладено міжнародний договір України, доходи нерезидента із джерелом їх походження з України підлягають оподаткуванню відповідно до законодавства України з питань оподаткування (п. 103.10 ст. 103 ПКУ).

 

Пілотний проєкт «Пошук акцизної марки» від ДПС

Фахівці Головного управління ДПС у Чернівецькій області інформують, з метою запровадження та вдосконалення нових електронних сервісів Державна податкова служба України за підтримки Міністерства фінансів України запустила пілотний проєкт електронного сервісу «Пошук акцизної марки».

У відомстві наголошують, за допомогою цього електронного сервісу українці зможуть перевіряти легальність походження алкогольних напоїв та тютюнових виробів, а також здійснювати громадський контроль за обігом підакцизних товарів. 

Зокрема, послуга дає можливість самостійно визначити дату видачі марки акцизного податку, а також суб’єкта господарювання, який її отримав. 

Нині електронний сервіс «Пошук акцизної марки» працює у тестовому режимі. Ознайомитися з його роботою можна за посиланням https://cabinet.tax.gov.ua/registers/mark.

Свої пропозиції щодо покращення та вдосконалення сервісу просимо надсилати на електронну адресу tax.excise@tax.gov.ua.