Виконавчі органи рад ОТГ будуть долучені до обстеження матеріально-побутових умов сімей для призначення державної допомоги, – рішення Уряду

Уряд затвердив Постанову «Про внесення змін до Положення про головного державного соціального інспектора та державного соціального інспектора». Позицію Асоціації міст України на засіданні Кабінету міністрів України представляв Виконавчий директор АМУ Олександр Слобожан.
Відповідно до прийнятої постанови, в об’єднаних територіальних громадах акти обстеження матеріально-побутових умов сім’ї для призначення (відновлення) державної соціальної допомоги/соціальних виплат складаються уповноваженими особами виконавчих органів сільських, селищних, міських рад ОТГ. Після складення акти обстеження передаються до відповідних органів соціального захисту населення РДА для призначення допомог та виплат.
Акти обстеження складаються у випадках, передбачених законодавством, зокрема для отримання:
 
  • державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям (постанова КМУ від 24.02.2003 №250);
  • житлових субсидій (постанова КМУ від 21.10.1995 №848);
  • соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам (постанова КМУ від 08.06.2016 №365).
Форма акту обстеження матеріально-побутових умов сім’ї затверджена наказом Мінсоцполітики від 28.04.2004 №95. Головний державний соціальний інспектор та державний соціальний інспектор мають право проводити вибіркові перевірки правильності складення уповноваженими особами виконавчих органів рад об’єднаних територіальних громад актів обстеження матеріально-побутових умов сім’ї.
 
Асоціація міст України надала пропозиції до постанови, які були враховані Мінсоцполітики. Зокрема, завдяки діям АМУ складати акти обстеження може будь-яка посадова особа місцевого самоврядування, у тому числі староста. Також, завдяки діям АМУ об’єднані територіальні громади здійснюватимуть обстеження лише у випадках, визначених законодавством, а не за рішенням райдержадміністрацій.